Box Rules

BoxRules

Dames en heren sporters,

We willen graag opnieuw aandacht besteden aan onze meest belangrijke box regels. Één keer communiceren is hetzelfde als niet communiceren. De boodschap gaat verloren in alle prikkels die jullie als sporters de hele dag op je afgevuurd krijgen. Wij willen dat iedereen precies weet wat er van hen verwacht wordt en wat onze regels zijn. Het is dan ook zaak dat men zich aan onze box regels gaat houden en deze niet naast zich neerlegt. Het niet opvolgen van deze regels kan en zal uiteindelijk consequenties hebben mbt het lidmaatschap van onze CrossFit Community. We zien graag een proactieve Crossfit community in onze box die elkaar op alle fronten helpen, ondersteunen en eventueel aanspreken op zaken die niet passen bij onze CrossFit Lifestyle.

– Luister naar de uitleg van de coach/trainer. Het is NIET toegestaan om tijdens uitleg van de WOD te praten, met andere zaken bezig te zijn en/of met materialen te slepen. Dit geldt ook voor hen die klaar zijn of langs de kant staan te kijken. Dit stoort andere en voorkomt dat men later met vragen komt! Vind je het niet interessant genoeg doe dan als of je dat wel vind of ga 10 minuten ergens anders staan.

– Het is niet toegestaan om materialen klaar te zetten en/of op te bouwen voor of tijdens de uitleg van de WOD. Wacht daarmee totdat de trainer klaar is met zijn of haar uitleg.

– Stel jezelf en je materialen op zoals de trainer/coach je verzocht. Afhankelijk van de soort WOD kan dit namelijk verschillen.

– Ruim na de WOD en bij het verlaten van de BOX de gebruikte en meegenomen spullen netjes op: Achtergebleven kleding en schoeisel wordt NIET langer dan 7 dagen bewaard en gaat daarna regelrecht in een zak naar het Leger Des Heils. Bidons, etensbakken etc worden, indien deze achterblijven niet meer bewaard en meteen weggegooid.

– Maak je zweetplekken of andere zaken die op de vloer terecht zijn gekomen meteen schoon. Heb je, op de vloer of materialen, bloed achtergelaten meldt dit dan even bij een trainer zodat we je kunnen voorzien van ontsmettingsmiddel om de zaken schoon te maken.

– Moedig de anderen aan maar ga niet luidruchtig met anderen staan te praten. Dit zorgt voor te veel externe ruis en stoort andere in het volbrengen van de WOD. Je training is pas klaar als IEDEREEN klaar is.

– Tijdens de WOD of andere training is het voor hen die klaar zijn of net zijn gearriveerd NIET toegestaan om op de trainingsvloer te komen. Ook is het niet toegestaan om rondom het relax gedeelte met de warming up te beginnen of skills te gaan trainen. Je krijgt tijdens het uur van je training voldoende gelegenheid. Wil je wat gaan doen ga dan een rondje hardlopen!

– Tijdens de WOD is het betreden van de werkvloer alleen toegestaan voor hen die met de WOD bezig zijn of met de WOD klaar zijn en De andere komen aanmoedigen. Het betreden van de vloer om in het Rack te gaan hangen of wat Pull-Ups te oefenen is dus niet toegestaan!

– Schrijf je in voor 1 training, WOD, Kettlebell of Power Hour etc, dan train je niet langer dan 60 min. Wil je langer trainen door bijvoorbeeld een sessie Deadlift af te maken tijdens Power Hour meld dit dan bij een trainer, die dan een extra uur van je abonnement afschrijft.

– Het is niet toegestaan om bars onnodig en zonder veiligheidsredenen te laten vallen. Laat je de bar vallen dan doet men dat aan het einde van de extremiteiten en altijd onder controle (uitleg hierover krijg je ook gedurende de WODs). Na een eerste waarschuwing zal bij herhaling de WOD voor degene die het aangaat worden gestopt en worden de materialen voor deze opgeruimd.

– Het is NIET toegestaan om bij het gebruik van Kettlebells deze te laten vallen en op- of tegen ander materiaal te plaatsen ( bijvoorbeeld een houten box) of mee te gooien!

– Het is NIET toegestaan om met de plastic sluitingen, bestemd voor de bars, te gooien. Als je deze terug legt of van de bar afhaalt gooi deze dan niet op de vloer of van grote hoogte in de daarvoor bestemde kist. Leg ze gewoon netjes weg.

– Bij het verwijderen van de bumperplates is het NIET toegestaan de bar op de vloer te laten vallen! Hiervan raken de lagers in de bar zwaar beschadigd!

– Bij het verwijderen van de bumperplates is het NIET toegestaan om deze op de plastic sluitingen te laten vallen. Hierdoor raken de sluitingen zwaar beschadigd!

– Bij het gebruik van de MedBalls is het NIET toegestaan om deze anders dan met twee handen bij de bal zelf vast te houden. De lussen en/of de veters aan de ballen zijn niet bestemd om de bal aan te dragen! De ballen raken hierdoor zwaar beschadigd. De vernieuwde MedBalls zijn niet gemaakt om op te zitten.

– Bij gebruik van de Concept 2 roeiers is het verzoek om niet zonder kennis van zaken op de menu’s van de PM5 monitors te drukken. Hiervan worden ze ontregeld en moeten we veel moeite doen om de boel weer in te stellen. Weet je niet hoe iets werkt vraag het dan aan één van de trainers. Gebruik je de roeiers buiten dan moet men die voorzien van rubber tegels. Dit geldt ook voor andere materialen die buiten worden gebruikt.

– Klap de PM5 monitor bij het beëindigen van je werk op de Concept2 roeier netjes en met beleid in.

– Het is bij het beëindigen van je roeisessie (tijdens een WOD of andere training) NIET toegestaan om de roeigreep te laten schieten. Hierdoor raakt de Concept2 en de PM5 monitor (zwaar) beschadigd! Plaats de greep netjes en met beleid terug in de daarvoor bestemde haak.

– Bij het terugplaatsen van de de Concept2 roeier is het verzoek als deze recht overeind staat de greep los te koppelen en deze met beleid en onder begeleiding naar de roeifan te laten zakken. Zo halen we tijdens langdurig niet gebruiken van de roeier de spanning van de ketting hetgeen onnodige slijtage tegengaat.

– Behandel alle materialen met respect. Leg de gebruikte materialen op de juiste plek terug. Neem je verantwoordelijkheid.
Als je merkt dat er materialen defect zijn breng dit dan onder onze aandacht zodat we deze kunnen repareren of kunnen vervangen.

– Het gebruik van Magnesium blokken en/of poeder is niet toegestaan. Vloeibare magnesium is toegestaan mits deze van het merk Kwakzalver zijn. Andere merken vloeibare magnesium of harsen zijn NIET toegestaan.

– De trainers in de box zijn de trainers van de box!!! Ondanks dat sommige van jullie de kennis hebben of denken deze kennis te hebben is het niet de bedoeling om in de box instructies te gaan geven. Heb je goede ideeën of wil je een andere atleet helpen met progressies of iets aanleren doe dit dan in overleg met de trainers. Het verkeerd of op andere wijze aanleren van progressies en bewegingen veroorzaakt veel onnodige problemen in onze leerstijl en conflicteert vaak met onze visie over CrossFit. Je bent in onze box een CrossFit Athleet en geen trainer. Heb je die ambitie kom dan naar ons toe want ook daar kunnen we je mee helpen.

– Het is NIET toegestaan zich, in en rondom de box, kwetsend, racistisch en/of beledigend uit te laten tegen personen, groepen en/of tegenover iemands geloofsovertuigingen. Wij houden ons allen en alleen bezig met onze mooie CrossFit sport en dat moet zo blijven.

– Laat je ego buiten de box. Je bent NOOIT de beste! Er is altijd iemand die sterker of beter is dan jij. Haal daar je motivatie uit.

– Geef altijd alles wat je hebt. Denk aan de reden waarvoor je hier bent en deze sport beoefend.

– Meld vooraf je blessures en/of beperkingen aan bij de trainers. We kunnen je daardoor adequaat helpen de WOD op de juiste wijze voor je te schalen.

– Heb je geen zin om te trainen of vind je de WOD niets dan heb je altijd een keuze om te trainen of niet te trainen. Roeien ipv hardlopen omdat je geen zin in lopen hebt of er wat regen uit de lucht valt wordt niet toegestaan!

– Zorg dat je in de laatste 10 minuten van je Open Gym je training afrond en de spullen netjes opruimt. We willen namelijk op tijd met de volgende training beginnen.

– Je traint voor jezelf, niet voor een ander en niet voor een RX op het whiteboard. Je traint voor resultaat en resultaat is de juiste power output met de juiste intensiteit. Jou intensiteit! Wanneer je creatief omgaat met je resultaten dan heb je daar alleen jezelf mee.

– Techniek gaat boven alles. Volg de aanwijzingen van de coach/trainer op en volg de programmering als je resultaten wilt. Techniek komt eerst, dan het aantal herhalingen en dan pas de intensiteit.

– Perfect Practice Makes Perfect

– Als laatste : stel jezelf op de hoogte van de Moose, Red Friday en de Burpee Wet, deze gaan we, op vele verzoek, weer naleven 🙂

Have Fun, CrossFit Zwijndrecht Staff

WhatsApp chat WhatsApp ons